Cezilija

Blekinge

Publicerad 2009-11-02 13:35:00 i Allmänt,

I förra veckan så tog jag tåget hem till Kallinge. Hade ändå lov i skolan. Och varför ska jag sitta hemma själv dag ut och dag in medans Rikard är på jobbet? Så jag packade väskan och var i Karlskrona kl 22:35, då hämtade Christian upp mig, vi åkte till mAx och åt, sen körde vi hem till Jimmy Jonsson för att se på film. (Var trevligt att träffa honom igen! Så himla längesen.) =)

Och vilken film....

"Paranormal Acitivity" - se den!!

Jimmy hade laddat upp med kaffe, kuddar och filtar till oss tre i soffan. Och det var det otäckaste jag sett på .. ja någonsin! Den är inte otäck med en massa blod och sånt fjantigt, utan den är psykologisk. Alla skräckfilmer jag har sett hittills kan kasta sig i väggen. Dom är ingenting jämfört med denna!
Och har ni bestämt er för att se den hemma så måste ni har ett bra ljud! Det räcker inte bara med vanligt ljud från tvn. För när det otäcka sker, så går basen upp i filmen för att man ska höra ordentligt.

Efter filmens slut så satt vi och pratade igenom alla sjuka scener! Heeelt vettskrämda var vi!!
Jag tyckte synd om Jimmy som skulle behöva sova helt ensam i sin lägenhet. Haha! :)
Christian och jag kom hem efter många om och men.
(För att sammanfatta det kort - full person, "huvudskada", ambulans och polis) Orka...
I alla fall kom vi innanför dörren och jag tittade in i mitt gamla rum...inga möbler... helt mörkt.. såg ingenting.. längst in i rummet stod det en liten 90-säng... GLÖM DET!
Varken jag eller Christian ville sova själva efter den filmen så det slutade med att jag hämtade min kudde och täcke och la mig skavfötters med honom. Haha!
Andra natten hade jag lampan tänd.
Ni fattar inte hur denna filmen satte sig på min hjärna. Helt sinnessjukt ju. Men jag var livrädd!

Här kan ni se en trailer ifrån den. http://www.youtube.com/watch?v=F_UxLEqd074

Vet att jag och Jimmy en gång såg en film hos honom som handlade om ett gäng ungdomar som blir instängda i en grotta, och ska sen försöka ta sig ut på andra sidan. Också helt sjukt äcklig! Kommer bara inte ihåg vad den heter?? Men då satt vi där, upptryckta i ett hörn på soffan med 15 kuddar och 11 filtar! ;) Haha



Typiskt novemberväder ute idag, så jag och Keyser håller oss inne. Satte på henne sitt nya halsband idag - INTE populärt! Men hon är fortfarande så liten och tanig, så även ifall jag har dragit åt halsbandet på den minsta storleken så kan hon kravla sig ur det. :) Får göda henne lite mera.. ;)

Ska nog hänga upp tvätten nu.. och skicka in mer ved i pannan.

/Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela