Cezilija

Genomförkyld

Publicerad 2009-11-30 13:26:29 i Allmänt,

Blev sjuk i förra veckan med feber och hosta. Nu när det börjar ge med sig så har jag blivit totalt genomförkyld! Ska ju skriva ett prov imorgon i skolan. (Det jag missade i torsdags). Samtidigt som det hade varit skönt att bli av med det provet, så är det inte schysst att gå dit med denna förkylningen och hostan, så man smittar ner alla andra. Eller har jag fel? Jag kan välja att skriva det på fredag också, men jag måste även börja läsa på mitt sista prov i naturkunskapen. Jag får se vad Rikard tycker också. Ikväll kl 18 så ska "vi" hem till hans farmor på fika för hon fyller år. Men det är helt uteslutet för min del. Okej att smitta en pigg mört i min egen ålder som orkar stå emot, men att smitta en över 80 år, nejnejnej. Jag vill verkligen dit, men förkylningen har verkligen satt sina klor i mig. Som mamma säger, när slemmet lossnar i halsen så blir man alltid förkyld. Hon har antagligen rätt.

Får ringa Rikard sen och be han köpa med sig nässpray hem. Gärna en med menthol också, friskar upp ordentligt! Finns det något värre än att vara helt igentäppt i näsan och inte ha någon nässpray hemma? Icke!

Låg kvar i sängen länge imorse, med all rätt och gott samvete! Är man sjuk så är man.
Kollade på nya Wallander, Läckan. Skitbra film! Igårkväll satte jag upp julgardiner, julstakar, adventsljusstaken, julstjärnan och Hälge.

Annars har det inte hänt så mycket mer, kan ju inte göra så mycket överhuvudtaget.

Men jag TROR jag kommer skriva provet imorgon i alla fall, så får jag mer tid på mig att läsa på det andra .

Bita ihop helt enkelt. Behöver ju bara åka dit - skriva - och åka hem igen. Ja jag tror jag gör det.

/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela