Cezilija

Here you are again..

Publicerad 2009-11-21 15:11:36 i Allmänt,

Min lördag började väldigt bra. . .
Klockan 7:00 imorse kom Anders hit och hämtade Rikard. Han sprang runt som en idiot i huset och letade efter sina nycklar, och han började leta ute i allrummet. Så jag tänkte "ja, då låg dom nog inte där" - för mig själv. Sen efter han hade sprungit runt lite till så sa jag; "sist jag såg dom så låg de på bordet där ute".

MEN VARFÖR SÄGER DU INTE DET DÅÅÅÅÅ!!

Rikard är ingen morgonmänniska. :) Nycklarna låg på bordet. Herregud vilken KOLL vi kvinnor har egentligen, var än Rikard lägger sina saker så har jag stenkoll. För det mesta. Har springer runt som en yr höna i sista sekund och har ingen koll på nånting.

For example...

Denna förbannat eviga snusdosan! Förstår ni vad jag menar? De borde göra en sån där pip-sak som är inbyggd i dosan, och när de tappat bort den så är det bara till att börja vissla. :)
För de kan gärna glömma plånbok, nycklar, körkort.. men snuset.. gud.. är det borta så är det ju världens undergång!

Nog om det.

Idag steg jag upp för sent, tänker inte säga vad klockan var för då skäms jag, bara min mamma som hörde sanningen på min röst imorse om när jag vaknat. :)
"Men Cecilia! Nu får du skärpa dig!"... Jaaaaaaaaaaaaaaa..
När jag väl gått upp så tvättade jag mig, satte upp håret, borstade tänderna, hoppade i tränings-outfit och ställde mig på crosstrainern. Fast bara Mycket Hårt i 5 min denna gången, har sån fruktansvärd träningsvärk så jag pallade inget längre pass. Sen gick jag ner i källaren, drog på stereon och körde lår, (fram och baksida) och axlar, bröst och biceps.

Sen var det klart.

Lite kul för när jag skulle köra baksida lår i maskinen (när man lägger sig på mage och drar benen uppåt), inte denna gången utan för allra första gången så orkade jag inte dra upp den alls.
Maskinen är lite gammal, så den är extra trög. Inte jag som är helt svag. ! Men det gick bara inte.
Nu kör jag med 2 vikter.. stolt! Men bara 5*5 för sen är jag helt slut .

Vet heller inte vad vikterna väger vardera...

Nu är huset invaderat av grabbar också. Ska inte klaga iofs :) Haha.
Anders, Kricky och Berra som är här. Plus min egen karl såklart.

Så jag får väl gå upp lite.

/Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela