Cezilija

Jul på Liseberg

Publicerad 2009-11-10 19:50:13 i Allmänt,

Julen på Liseberg är här, och dom har premiär nu på lördag den 13,e november! Jag hoppas verkligen att mamma och pappa kan komma upp en helg, så vi kan åka dit. Det är extremt mysigt att gå där i doften av glögg och brända mandlar bland två miljoner lampor. Dessutom firar de 10 år detta året, så då kanske de har något nytt?

Har suttit hela dagen och tittat på KY-utbildningar. Inte lätt vill jag lova. Vad vill man göra med resten av sitt liv? Idag gick det upp för mig att; Näe, jag vill inte bli undersköterska. Jag vill jobba med något som jag är bra på och tycker är roligt! Så det får bli en vidareutbildning på det jag redan har, kallskänka! Sen jag var i tonåren har jag gjort många smörgåstårtor, och tillåt mig skryta, jag är duktig på det också! Men kallskänka innebär så mycket mer än bara sallader. Man jobbar framförallt med förrätter och desserter. (OM man vill jobba i kök vs). Jag är nog mera inställd på en blanding mellan kök och café.

Jag kan tänka mig att det är en rolig utbildning.
Så det kan mycket väl vara något jag kommer brinna för i framtiden.

/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela