Cezilija

Sjukling

Publicerad 2009-11-27 11:27:32 i Allmänt,

Har inte mått speciellt bra nu det sista. Allting började med att Rikard blev sjuk igen. Natten till igår låg jag och vände och vred i sängen, svettades som en gris och det värkte i varenda muskel och led i kroppen. Rikard hade en feber på 39 grader och hosta, sedan innan. Så ungefär femtioelva gånger den natten fick han hostattacker med segt slem, som han fick springa och spotta ut på toa.
Vi har haft en hostmedicin som smakar som rent råttgift! Så på natten hade han tagit en slurk utav det och tagit cola efteråt för att få bort den äckliga smaken, och precis då fick han en hostattack så han fick springa och kräkas. (Man får verkligen klökningar av den s.k "hostmedicinen").
På morgonen var vi båda trötta och sega. Framåt eftermiddagen fick jag också hög feber - 38,4 mer exakt. Så vi fick ställa in mitt föräldrarbesök över helgen, och fikan med Jessica på måndag. Känns onödigt att smitta ner henne och Philip på hans första jul.
Min feber gick över igårkväll. Antagligen för att jag knaprade en massa Ipren. Jag vet allt det här med "onödigt att äta medicin, man ska låta kroppen vara sjuk osv" - men jag vägrar ha ont!
Hostan har satt sig på stämbanden, vilket är riktigt jobbigt när Rikard är här nere och jag uppe, och man måste ropa. Mycket ansträngande för rösten. Så just nu låter jag mer eller mindre som en kille i målbrottet...

Idag ska Rikard hjälpa sin bror och hans sambo Matilda att flytta till deras första hus.
Jag är kanske inte direkt förtjust i det eftersom jag kan slå vad om att Rikard kommer få feber igen. Senast igår hade han 38,5 på morgonen. Men sen har han varit feberfri sen dess, men bara för det blir man ju inte fullständigt frisk. Tyvärr. Men vi får se hur det går, jag har varit feberfri sen igår jag också, och det räcker med att jag går upp för trappen så stånkar jag som en ko. Viruset är ju kvar i kroppen. Men som vi alla vet så är Rikard såååå envis. Hans hosta är fortfarande kvar också, och att bli ansträngd med hosta är (har jag hört) värre att bli ansträngd med än förkylning. Men vill han få hjärtmuskelinflammation, luftvägskatarr och allt vad det heter sååå.. det är upp till honom. Tjuriga gubbe. :)

Jag är bara orolig för honom. För på bara två månader har han haft allt detta; väldigt hög feber två gånger, förkylning, halsont, värk i kroppen, huvudvärk, lunginflammation, svårigheter att andas och därav utvecklat astma.

Bara orolig, helt enkelt.

Nu ska jag göra te med mjölk i.

/Cecilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela