Cezilija

Var tvungen...

Publicerad 2009-11-23 15:37:34 i Allmänt,

Jag var tvungen att ta en paus i läsandet nu. Igår läste jag mellan 13:00 - 22:00. Så gott som konstant, förutom när jag lagade middag. På kvällen när jag gick och la mig så bara snurrade det i huvudet...
-majoritet, republik, monarki, regering, riksdag, parlamentarism, yttranderfrihet, regeringsformen, mandat, ledamöter, successionsordningen, nazister, fascister, diktatur, demokrati, staschefen, president, idéologi -

Så det var inte lätt att somna.

Som ni förstår så läser jag om Sveriges politiska system. Jag har prov i det på torsdag. 
Det sista och största provet i samhällskunskapen.  
Rikard hjälpte mig så gott han kunde igår. Fastän bägarn rann över ett par gånger både för honom och för mig.
Jag sitter ned i soffan och han står böjd ovanför pekandes med hela handen i boken, pustandes, stånkandes och frågar VAD det är jag inte förstår. Alltid lika kul att plugga....

Jag har inlärningssvårigheter när jag tycker det är astråkigt.
Rikard har damp, och därav definitivt ingen mental uthållighet.

Omaka par? :)

Men det är så extremt orättvist. Rikard är fruktansvärt intelligent inom många områden. Han sitter ofta och tittar på "Vem vet mest" - och kallar deltagarna för idioter när de inte vet vem Theodosios från Bithynien var. Det går inte att förklara.
Ni skulle höra honom när han ser programet, han sitter på övervåningen och gapar.. sen blir han förbannad när ingen säger hans svar, som de flesta gånger visar sig vara rätt.
Och när Richard Olsson säger hans svar så slår han ut med armarna som att... "jag sa ju det"!

Nej jag får väl fortsätta läsa lite nu..
Huhuhu!
/Cissi

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-12-13 22:15:26

hahahaha!! jag ser honom verkligen framför mig, där han sitter och gapar framför tv:n ;o) hälsa honom från mig! hans "gamla" klasskompis! ^^

Postat av: Cecilia

Publicerad 2009-12-15 11:08:10

Haha! Ja han har fruktansvärd alltså =) Kul att du ville läsa, jag la in lite bilder nu i senaste inlägget ;) haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela