Cezilija

Lördag

Publicerad 2010-04-17 13:29:46 i Allmänt,

Jag trodde denna veckan skulle gå mycket slöare än vad den har gjort nu när Rikard är i Vemdalen. Men den har faktiskt flötit på ganska snabbt. Jag fick låna "Fyrvaktaren" av Ammi, så den ligger jag och läser innan jag ska sova. Riktigt bra bok! Hade det inte varit för att ögonlocken strejkar på kvällen så hade jag läst ut hela på en gång. :)
Så den tycker jag att ni ska läsa.

Igår rättade Ammi, Kalle och jag till gräsmattan. Den har ju blivit ganska knölig av stora grästuvor sen dräneringen i somras. Men det kommer jämna till sig med åren. Jag blev riktigt nöjd! Och rhododendron (stavning?) grävde vi ner vid hörnet vid garaget. Blev också riktigt bra.

Sen gick de hem och jag tänkte "vad ska jag nu göra resten av kvällen ?" - så jag slängde iväg ett sms till Rikards kompis Anders och frågade om vi skulle hitta på något. Så 1 timme senare (18:30) satt vi framför tvn med hamburgare till mig och pizza till honom. Sen gick vi ner och poppade egna popcorn i gryta till "så ska det låta". Det var ju skitkul! Dock kan jag hålla med Anders om att Robert Gustavsson är lite jobbig att ha med i programmet, men han är ju sjukt duktig på att komma ihåg texter! Har ni tänkt på det ? De flesta brukar ju kanske "hum-a" lite när de inte kan texten, men det gör Aldrig Robert. Jaja.
Efter det programmet så var det Skavlan. En salig blanding med gäster vill jag lova! :) Den Danska äventyrskan Natascha Illum Berg, den Norske munken Arnfinn Haram, Birgitta Stenberg och den extremt roliga komikern John Cleese. Kunde ju inte bli annat än ett topprogram!! :)
Men vi började ju direkt prata om munken Arnfinn, "I de lugnaste vattnen, simmar de fulaste fiskarna" Haha! Vi var ju fast beslutna om att fastän en munk väljer att leva i celibat så MÅSTE de väl dra en handtralla nån gång ibland?! Haha. "Ja de lär väl ha en massa småpojkar eller djur o sätta på nere i källaren".  "Ja snart reser sig väl hans kläder som om han har en tältpinne där under" Hahahaha! Anders säger jag bara.. vrålade av skratt i soffan! Sen börjar han sjunga, som om han härmar munken, när han går ner till fåren i källaren "Nu blir det fredagsmyyyyyyys... Bbääää!" Hahahahaha! I det stadiet fick jag tjippa efter andan...Hahaha!

Nej vi hade det trevligt igår! Det var skönt att ha nån att umgås med på kvällen. Han körde väl hem runt 1:15 tror jag. Och en annan gick upp och tvärdog i sängen.

Nu ska jag dona lite. Himla stormigt ute idag! Känns som taket ska blåsa av när som helst.. !

//Cissi

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-04-18 13:58:38

hej :) allt bra med dig?

/ http://holykirch.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela