Cezilija

Handledarkurs

Publicerad 2010-06-04 11:17:45 i ~Vardag~,

Igår var jag, Rikard och Anders på handledarkurs i Nödinge mellan kl 17:00 - 21:00. Och det var de värsta 4 timmarna i mitt liv!! Jag hade sån träsmak i röven, så jag visste inte HUR jag skulle sitta. När vi väl satt där och jag sneglade på Rikards klocka varannan minut och tänkte för mig själv "ska jag behöva genomlida detta i två timmar till?!" - Det var så illa så det var nästan inte ens VÄRT att ta körkort! Så illa var det. Jag sneglade på Rikard ibland och han la handen över pannan, skakade på huvet och glodde storögt ner i bordet. Haha! DÅ är det jobbigt för honom. Nej fy tusan säger jag bara! Det enda jag hade i huvet var "Jag saknar Kent". Det var min första trafiklärare i Ronneby. Han var så jäkla BRA! Han berättade bra och gjorde allt väldigt intressant. Jag pratar inte illa om honom igår, men han ska inte stå framför folk och prata bara. Han är säkert väldigt bra som körlärare, för han verkade väldigt snäll, lugn (lite för lugn) och kunnig. Jag tyckte synd om Rikard o Anders - stackarna. Elak jag är som släpar dit dom. Haha. Men jag måste ta mitt körkort nu, det underlättar ju allt. Framförallt jobb, och Rikard (som alltid får köra). När jag väl tar mitt körkort så är jag skyldig honom många körningar.

Efter kursen så körde vi ner till Göteborg och lämnade av Rikard. Han skulle ta några öl med en kompis. Anders och jag körde till Sten Nilsson? Sten sture? Kurt Evert- platsen? Haha, inte en aning om vad det hette. Ligger iaf precis efter Tingstadtunneln. Vi åt i alla fall på Mc´Donalds - Jag har inte ätit där på flera år. Helt ärligt. Men det var gott, fast just då hade nog allt varit gott. :) Var fruktansvärt hungrig.

Sen åkte vi vidare till Statoil i Älvängen, och jag hälsade på min gamla arbetskamrat Bengt från Aero-Spray - snällare människa får man leta efter, helt underbar! Blir glad bara man ser honom.

Sen åkte jag hem till mitt och Anders vidare till sitt. Rikard ramlade in nån gång vid 1:00 på natten tror jag. Vid 2:00 så vaknade jag till - med linser i ögonen. Aj aj! Gör så ont då när de ska ut. Sen är ögonen helt grötiga på morgonen.

Idag står det tvätt på schemat. Sen ska vi grilla ikväll. :)

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela