Cezilija

Färga håret

Publicerad 2010-05-07 14:02:33 i ~Vardag~,

Äntligen har jag fått en tid bokad till att färga håret. Ser inte klok ut i huvudet! Den utväxten jag har nu är hemsk. Men denna gången valde jag att bara färga håret här i Skepplanda. Klippningen får vänta lite till. Har faktiskt aldrig bara färgat håret hos frisörskan utan att också klippa det. Så detta är nåt nytt. :) Men jag tänker mig blont hår med ännu ljusare slingor i. Kan bli snyggt nu till sommaren.

Jag undrar vad som händer ikväll. Var meningen att vi skulle grilla, men med tanke på att man blåser iväg när man går ut så är det nog ingen bra idé.
Ringde just Rikard för jag själv var nyfiken, och det blir grillning. Det måste väl vara lä på nån sida av huset? Ja, det tycker man ju.

Imorgon ska vi jobba i trädgården om vädret tillåter. Vi måste rätta till en rabatt utanför. Det får i alla fall Rikard vara med på, för jag tror inte att jag fixar det alldeles själv. Fick rådet av farmor att man kan dela rötterna på de gamla blommorna utanför så får man flera. Så det tror jag vi kommer göra. De blommorna är SÅ fina. Och nu när björkarna börjar få knoppar som ser ut som mus-öron så ska man klippa ner rosorna sa mamma. Man lär sig nytt hela tiden. :)

Förresten så är jag inne på min 5e dag utan socker. Enda skillnaden jag märker är att magen putar mindre och känns inte så svullen.
Så idag steg jag upp, körde 13 min på min crosstrainer i högt tempo. (Allt vad jag orkar just nu), sen åt jag 2 mackor till frukost och kaffe. Nu åt jag precis en banan. Så det känns bra! Ganska hungrig dock. Men första veckan ska vara jobbig.

Vi får se hur detta kommer gå. :) Men jag känner mig mer taggad än någonsin tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela