Cezilija

F*R*I*E*N*D*S

Publicerad 2010-05-06 19:08:43 i Allmänt,


Okej, jag lär vara sist ute med denna nyheten! Men VÄNNER ska bli film! Jag har precis gått igenom serien, och så kommer denna goda nyheten. LÄNGTAR!

Annars har det inte hänt alltför mycket. Dagarna flyter på som vanligt. Och jag har som vanligt panik och ångest över att inte ha nåt arbete att gå till. NI ANAR INTE HUR BRA NI HAR DET SOM HAR ETT JOBB! Men förra veckan sökte jag 23 jobb så ni ska inte tro att jag ligger på latsidan precis. Hatar folk som tror att jag sitter vid datorn och facebook hela dagara. Okej, det blir mycket dator, men har ni hört talas om www.ams.se ????

På onsdag åker jag och Rikard ner till Kallinge. Så då har jag lyckats se till att det blir grill- och groggkväll med heeela familjen! De hade ju en sådan helg för några veckor sedan, och jag fick "vara med" genom högtalartelefonen. Ringde nog 10 gånger den kvällen. Haha!
Vi har ju en ny familjemedlem nu - Josse - Christians nya flickvän. Riktigt go tjej! Och det är så härligt att se sin bror så upp-över-öronen förälskad. Har aldrig sett honom sån. Så det är kul! Ser fram emot att de två kommer upp nån helg i sommar. Linda och hennes familj kommer upp den 21-23 maj! Samma helg som det är Göteborgsvarvet. Så det ska bli kalasroligt! Lär vi åka ner till stan och titta på alla som springer.

Förresten så har jag lagt av med socker nu. Är inne på min 4e dag. Och det går toppen! Har läst tips om att när man får extremt sockersug (som jag oftast får efter middagen) så går man bara och borstar tänderna. Då skickar man en signal till hjärnan att "nu ska jag inte äta mer för ikväll". Idioti tänkte jag först. Men det fungerar. Eller ska man dricka ett stort glas vatten. Det frestar dock inte SÅ mycket när man är mätt efter middagen.
Menmen, min 4e dag. Har inte kommit så långt ännu, och bävar inför helgen. Kommer nämnligen vara själv på lördagkväll. Och då är det ju lätt att man ser en film och en och annan godisbit slinker ner. Men nu MÅSTE jag klara detta! Mitt mål är att gå ner 10 kg. Minst 8 kg i alla fall. Då väger jag exakt lika mycket som jag gjorde när jag blev tillsammans med Rikard. Sambokilon är livsfarligt!
Men jag har siktat in mig på en liten fruktsallad istället för godispåsen. Och melon är minst lika frestande!

Nej nu ska jag gå ner och ta mig en dusch.

//Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela