Cezilija

Dag 2

Publicerad 2010-09-01 12:59:37 i Allmänt,

Okej nu kör vi!
Känner mig nåt fruktansvärt motiverad för detta nu.
Än så länge går det på räls och Rikard klagar inte på maten.
Igår åt vi kycklingfilé med ugnsrostade rotfrukter/grönsaker.
Idag blir det fiskpinnar med potatis och broccoli.
Fastän det bara är 2a dagen så känner mig jag lättare på nåt vis. Inte alls lika svullig.
Sattes lite på prov redan igår när vi tittade på film hemma hos A&M.
Fet godisskål på bordet som de krängde ur, och jag drack bara smaksatt vatten. (iiii)
Men det gick faktiskt jättebra!
Jag tänkte bara solresa - solresa - solresa - solresa!! Hahaha.
Rikard har lovat mig nu att vi ska åka nånstans dit det är varmt. Underbart!
Förhoppningsvis nästa år, om det passar in.
Och till dess har jag ett X antal kilo att gå ned.


Idag känns foten mycket bättre, gör inte alls ont när jag går längre. Trampade på en spik inne i rummet som vi håller på att renovera i helgen. Kanske inte så smart att gå runt där inne med sandaler dock.
Men känns bra att vi gör i ordning det rummet. Kalle och pappa skulle bara lägga in nytt golv, men så slutade det med att de slet ner både väggar och tak. De upptäckte en gammal vattenskada nedanför fönstret (från förr) - så det var bättre att ta ner allting och slå upp nya gipsskivor istället.
Och jag har redan en idé hur jag vill ha det med tapet och färg, och Rikard är på. Känns bra. Det får ni se sen, hur det blir.


Under tiden de jobbade så tvättade Ammi räcket vid ingången, så nu är det vitt igen! Och jag o mamma körde in ved. Var däremot inte ALLS roligt när man ska ta ett vedträd och på det ovanför kryper en spindel stor som ett hus! Så jobbet tog lite tid för man skulle kontrollera varje bit efter det... Så sjukt äckligt!

/C





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela