Cezilija

Sorry

Publicerad 2011-04-26 21:32:12 i Allmänt,

Som vanligt är jag sämst på att uppdatera här. Men vem vill sitta inne vid datorn med det kanonvädret vi har haft nu det sista? Inte jag i alla fall. Och det märks för oj vad brun man blivit! Eller var jag bara väääldigt blek innan. :)


Nu det sista har jag även haft fullt upp. Är ute på praktik nu i 4 veckor. Och jag har hamnat på ett äldreboende i Nol som heter Trollevik. Jättebra och trevlig personal. Och de gamla är väldigt snälla och goa.
Har vart lite orolig över hur jag skulle reagera inför ... ja ni vet... toalettbesök och blöjbyten m.m. Men faktiskt så rör det mig inte i ryggen. Okej att jag badar i handsprit efteråt, men det har ju med bakterierna att göra. Att jag Faktiskt Ska kunna slappna av om jag käkar en macka.... (Sen att jag hade självantänt om jag haft en brinnande låga inom 2 meters radie är en annan fråga)

Men man lär känna de gamla, man börjar tycka om dem, man kramar dom, håller dom i handen och får SÅ mycket tillbaka. Det är en härlig känsla i kroppen när det lyser av välbehag ur deras ögon.


Godnatt på er!


Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2011-04-27 15:05:09

Christians mamma jobbar på Trollevik!!

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-04-28 15:18:27

Jaså du menar Eva? =) Det hade jag ingen aning om att det var hans mamma =) Men hon är trevlig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela