Cezilija

Metodövningar

Publicerad 2011-08-26 20:54:46 i Allmänt,

Sov jättedåligt inatt. Var så orolig över att försova mig imorse. Så, sen 5:00 imorse så har jag glott på klockan varje halvtimme. Trodde jag skulle bli knäpp!

Skulle inte ens upp tidigt, men ändå nojjar jag.

Tog bussen till stan vid 11.00. Var nere innan 12, och tog bussen i Brunnsparken ut till Mölndal. Och en sak kan jag konstatera - Vad jag är GLAD över att inte bo i stan!! FY säger jag bara!..

Det finns så mycket knasigt folk. Vissa ser rent obehagliga ut. Var en kille som såg helt normal ut, schyssta kläder, rätt ung, ja - normal.(?)... Tills han stack ner hela handen i skrevet och kliade sig friskt mitt framför mitt ansikte!. Sen tryckte han på "stop" och klev av.

Den där knappen kommer inte jag röra.- tänkte jag...


Klev av bussen på Hökegårdsgatan. Och gick nog runt i 20 minuter. Jag hittade inte nr 16! Tillslut fick jag gå in i en Blomsteraffär och fråga. Jag var nog inte den första, för hon började skratta lite när jag frågade. En kurskamrat till mig hade gått runt med sin GPS i mobilen och blivit lotsad, och en annan kom 15 minuter försent. Haha. Det första läraren sa "Var det svårt att hitta hit?" - Blev bara ett enda rungande "JA!" - i klassen. Haha!


Sen har vi tränat på venprovtagning, kapillärprovtagning, katetersättning, blodsocker, blodtryck och omläggning. Var faktiskt jätteintressant. Jag har alltid undrat hur röret från en kateter kan stanna kvar inne i urinblåsan. Och nu fick jag det svaret. Också hur långt man ska köra in röret.
Det är nog inget jag själv hade velat uppleva precis....

Brru!

Kapillärprovtagningen blev man lite nojjig över. Haha! Vågade inte sträcka fram handen. Speciellt inte när det är en minst lika ovan som ska sticka en. Haha!

När jag stack henne så ville hon inte titta. Men jag är sån att jag MÅSTE se. Jag måste ha kontroll över vad som händer. Jag är rädd att jag rycker till annars.

Men kapillärprovet var ju töntigt enkelt. Kändes knappt.



Några erfarenheter rikare. :) Belönade mig själv med att luncha på Ching Palace i Brunnsparken. Godaste buffén!


Nu är jag hemma och har mysfredag med mannen min! :)

//Cissi

Kommentarer

Postat av: Syster yster

Publicerad 2011-08-27 13:30:57

Vad roligt att det gick så bra :) Du kommer bli en bra syster, fast det vet jag ju redan hihi

Du är fantastiskt duktig att skriva en berättelse samt väldigt rolig. Satt precis och läste för Andreas o han tycker du ska börja skriva böcker. China....mmmm den ska vi snart äta på!

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-08-27 15:00:05

"syster?" - det är jag ju redan tänkte jag!. Haha! Tack som f*n liksom? Hahaha! =)



Ja det är många som sagt det =) Alltid roligt att höra!.. Kanske en hobby bredvid? Man vet ju aldrig =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela