Cezilija

Nu får det vara NOG!

Publicerad 2011-01-11 13:54:40 i

Hur många gånger har jag sagt det tro?


Men nu räcker det. Jag MÅSTE gå ner i vikt!! Helst 10 kg, men minst 8 kg! Då kommer jag väga lika mycket som jag gjorde när Rikard och jag träffades. För-e-bannade sambokilon!! 8kg på fyra år.... My GOD!


Man känner sig ju bara extremt osexig och flumsig! Det är INTE OK att väga över 70 kg! Herregud, jag väger mer än min pappa t.o.m! P-A-N-I-K! - stavas det...

Pappa nyper en i "bilringen" det första han gör när han hälsar på och säger -"När ska du börja använda din crosstrainer då?" - Okej, jag vet, just nu används den till att slänga kläder på, men jag ska.

Och mamma är mer snäll och säger "Men du är ju äldre, det är bara kvinnliga former".

Men det är det inte... Det stavas L-A-T-H-E-T!

Jag ska inte gå in med 120% - utan jag ska bara lägga av med följande...




Det är dom fyra som är bovarna i det hela.


Slutar jag bara med dom, så kommer jag antagligen ... inte rasa... men gå ner i alla fall.

Fattar dock inte hur folk kan tro de är nyttiga för att de börjar med LIGHT. Om ni inte visste det, så är light värre än vanligt socker. Vet ni varför? - Jo, för det tar längre tid att bränna bort.

Bara ett litet råd...

Jag minns när jag gick på gymnasiet. Jag var så smal så jag fick sår på mina höfter pga jeansen. Vägde typ 55 kg och var 173 cm lång. Men då spelade jag ju fotboll också. Kunde ju äta precis allting och rubbade mig inte i vikt med ens ett gram....Förbannat retfullt idag.

Men men, man kan inte leva på gamla meriter!!

Så nu ska vi testa och se hur detta kommer att gå! På söndag ska jag följa med Rikards morbrors fru Mariette på pilates! Ska bli kul! Aldrig testat nån gång... Min bror sa att han hade betalt för o se mig där.. haha! :)

Alla är ju barn från början =)

Nu ska jag till jobbet, ta hand om er !

//Cez

Kommentarer

Postat av: Mathilda

Publicerad 2011-01-11 14:49:20

Tycker din blogg är kalas:) läser den dagligen:)

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-01-12 07:43:28

Men vilket sammanträffande =) Haha! Jag läser din också ! =) Tack o detsamma =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela