Cezilija

Pilates

Publicerad 2011-01-19 18:47:37 i Allmänt,



Var med Mariette på pilates i söndags. Och det var SÅ roligt att jag ska fortsätta med den kursen! Jag hade ju mina aningar vad det skulle handla om. Och OJ vad fel jag hade! Det var ren råstyrka, balans och uthållighet. Varenda muskel i kroppen skrek av smärta och svetten pissade. Man använder muskler man inte ens visste man hade!

 

Men det var riktigt roligt. Dels för att gänget man tränade med var jätteroliga och skojade när de inte pallade, bollar som studsade iväg, pinnar som trillade ner från ryggen, och så hörde man när nån säckade ihop på golvet i en stor pust! (Jag - flera gånger).

 

Dagen efter bestod av att gå runt som en 90-åring. Kom knappt ur sängen på morgonen. Konstigt nog gillar jag den känslan. Då vet man att man har gjort nytta! :)

 

Men sån träning är extremt viktig för kroppen. Man tränar alla de viktiga musklerna i kroppen såsom mage och rygg. Och så tränar man sin balans.

 

Det som var en rejäl utmaning var när man skulle stå på bollen - på alla fyra. Du spänner f-n varenda led och muskel i kroppen!! Allt för att inte ramla av. Haha!

 

Nejmen det var skitskoj! Nu väntar jag bara på klartecken från instruktören så jag får börja. :)

 

//Cissi

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela