Cezilija

Jag bär ditt hjärta (Jag bär det i mitt hjärta)

Publicerad 2011-07-07 21:34:21 i Allmänt,



Jag bär ditt hjärta med mig
(jag bär det i mitt hjärta)
jag är aldrig utan det
(vart jag än går går du, min kära;
och vad som än är gjort av bara mig är ditt verk, min älskling)
jag räds inget öde
(för du är mitt öde, min söta)
jag önskar ingen värld
(för vacker du är min värld, min sanna)
och du är vadsomhelst en måne alltid har betytt
och vad än en sol alltid kommer sjunga är du

Här är den djupaste hemlighet ingen vet
(här är rotens rot, knoppens knopp
och himmelens himmel utav ett träd kallat livet;
som växer högre än själen kan hoppas eller förståndet gömma)
och detta är miraklet som skiljer stjärnorna åt

Jag bär ditt hjärta (jag bär det i mitt hjärta)

//E.E Cummings



Jag tycker att denna dikten av E.E Cummings är världens finaste dikt.
Speciellt när Cameron Diaz läser upp den i filmen "In her shoes".
Filmen som handlar om Maggie o Rose - som trots att de är systrar - så är de varandras totala motsatser.

=)


Jag kommer att sakna dig Linda.




Älskar dig / Stora lillasyster´n :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-09 13:34:18

Usch! Sitter nu här o lipar! Den var jättefin. Älskar dig oxå :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela