Cezilija

Taggad till 100%

Publicerad 2011-07-14 11:10:27 i Allmänt,

Jahaja, nu har jag "börjat mitt nya liv" - igen! :) Men Denna gången känns det annorlunda.
Rikard sa det för några dagar sen att - Nu blir det ingen mer cola eller annat skit, bara en 33cl,are på helgen, ok?.

Ja självklart, tyckte jag, så vi t.o.m tummade på det.

- Tills han kom hem med en låda kakor, och glass på 3 liter igår. :)

Han åt ju självklart inte allt på en gång, så ni inte tror han är ett matvrak. :) Men då kände jag bara ännu mer när han kom hem med det, att nej, nu får det vara bra, jag vet hur de där kakorna smakar, och jag vet att jag kommer ångra det när jag ätit en, så det är lika bra att låta bli den från början.

Och jag klarade det!  :) (Fast en viss ångest var inblandad också).


Men jag är faktiskt riktigt stolt över Rikard i alla fall, för han har gått ner 5 kg med endast träning. Tänk då om han ätit rätt, så hade han rasat ner i vikt, det är jag helt övertygad om.


Men för mig går det jättebra! Efter bara ett par dagar så känner man sig mindre svullig. :) Jag tror det är mycket vatten bara det första. Därför har det fått bli krossade linfrön i havregrynsgröten nu på morgonen som drar åt sig och binder vätskan i kroppen oh så bara kissar man ut det. Dessutom bildas det ett slags lager runt de krossade linfrönen som lenar upp magen och tarmarna. Men man får Bara äta 1-2 msk/dag, för mycket är laxerande, och överdriver man det så bildas det cyanid i kroppen. (Gift). Så ni tänker på det...



Sen kör jag inte vanliga havregryn, utan fiberrikade. Och knäckebröd med leverpastej och gurka.



Och sen har jag även kanel i gröten som ökar på förbränningen. Det fattar inte mamma hur jag kan ha kanel på havregrunsgröt, men det är faktiskt gott, speciellt med banan till. :)


Men nu känner jag verkligen att det får vara bra, för ska jag ligga på Clearwater Beach nästa år och svulla? Eh nä - det ska jag inte! ... Dessutom vill jag inte vara såhär tjock längre.


Men jag kan passa på att tipsa om en kanonblogg jag var ute på http://www.fitnessochhalsa.blogspot.com Hon som skriver är iofs gravid nu, men hon lägger upp kanonrecept på mycket gott.


//Cecilia




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela