Cezilija

Thailand / Florida

Publicerad 2011-07-10 19:58:43 i Allmänt,

Nu blev det lite ändringar för mig och Rikard.
Jag satt och pratade med Linda imorse över Skype. Eller klockan var 12:00 hos oss och hos Linda var den 06:00. =) Som ni flesta vet så har ju min syster och hennes familj flyttat till Florida.

Vi ville först till Thailand jag och Rikard på vår första semester ensamma ihop. Pga lite olika anledningar.

Men imorse så sa Rikard (bara apropå) ..

R: Vill du inte till Florida istället?
C: Va?! .. Vad..varför..hur .. VA?
R: Ja... om du vill alltså... Mig spelar det ingen roll VART vi åker, dessutom tjänar vi 10.000 kr på att flyga till Florida istället för till Thailand. Bestäm du... Jag går ut och klipper gräset nu.

Linda blev ju överlycklig och bara "JAAAAA!! KOOOOOM HIT SNÄLLA!!"

Medans jag fortfarande satt helt paff på sängkanten och bara gapade...

Sen började jag tänka efter 10 minuters chock.. och började överväga de olika fördelarna (finns knappt inga nackdelar.. alls..  Thailand (Svenne-invaderat och ganska förstört). Florida.. Ja vad säger man.. USA liksom. Exotiskt med palmer, grönt vatten.. dessutom skulle vi spara runt 10.000 kr. Ganska självklart att vi då väljer Florida istället. Thailand finns ju alltid kvar.

Så imorgon kommer vi ringa Ving och avboka vår resa. Kommer fortfarande resa genom Ving, men nu tar vi ju bara flygstolarna. Vi kollade runt lite på olika avresedatum från Landvetter, och då hittade vi i April nästa år, två flygstolar för 11.000 kr ungefär. Tur och retur.

Landvetter ----> Berlin ----> Düsseldorf ----> Miami.

Linda och dom kommer antagligen då bo i Orlando som ligger ca 30 mil ifrån Miami. Men skulle vi flyga från Miami till Orlando också, så skulle biljetterna plötsligt gå på runt 20.000!


Så ja...

FLORIDA HERE WE COME!! =)


Och då kommer vi antagligen stanna i 3 veckor. =)

Mer info kommer om detta, för jag har fortfarande inte själv smält det riktigt.


Men vad säger man? Florida...FLORIDA!! Dessutom kommer vi ha asmycket fickpengar nu helt plötsligt! Haha!


Jag är överlycklig!!!!!

Men jag förstår Rikard. Han är.. ja.. han kan inte ligga på en strand dag ut och dag in och bara pressa och ha det gött, för då kommer han klättra i nån lian i nån djungel nånstans pga tristess. Haha!

Och i Florida finns det ju såååå mycket mer att hitta på!

Kolla bara.........









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela