Cezilija

Inte konstigt att man är fet!!!

Publicerad 2011-03-28 11:42:42 i Allmänt,

Som ni flesta vet så har jag satt igång med viktväktarna! Jag tycker det är skitroligt och mår otroligt bra efter en vecka! Idag pekade vågen på 69,7 kg och jag är skitstolt över att ha gått ner lite mer än 1 kg på bara denna lilla tiden. Vilket gör att jag känner mig ännu mer peppad och tränar ännu hårdare.

Ni som inte riktigt vet vad min diet går ut på så är det att räkna points. Med tanke på min längd, vikt, hur gammal jag är och hur mycket (lite) jag rörde på mig innan så ska jag äta ca 20 points varje dag för att gå ned i vikt. (En pizza innehåller 35!)


Men för att skrämma er lite extra och faktiskt göra som jag och ta tag i er själva och i er vikt så ska jag bevisa för er hur en typisk gottislördag kunde se ut för mig förut!

Morgon:

4 st ostfrallor            - 8 p
Ost 4 msk                 - 2 p
Smör 2 msk              - 3 p
2 kokta ägg              - 4 p
Mjukost 2 msk          - 2 p
Juice 3 dl                 - 2 p


(Mitt dagsintag var borta på bara EN frukost.)

Eftermiddag:

Kanelsnäcka i stor     - 6 p

Kvällen:

Pizza                       - 35 p
Cola 2 burkar          - 4 p
Godis 1 påse           - 8,5 p
Ostbågar 13 dl        - 11,5 p
Gräddfil (till dip)      - 15 p



= Håll i er nu! ... 101 POINTS! På bara EN dag!!


Det är ju faktiskt inte så konstigt att man har blivit riktigt fet!


Så ni som sitter där nu på andra sidan skärmen och våndas över hur FEL ni faktiskt gör,.. SLUTA! Ni kommer inte att ångra er.

Jag ångrar inte en sekund att jag satte igång med detta igen.(Ja jag har hoppat av en gång) Det är bara till att kasta sig in i det. Bara träningen har blivit en sån oerhörd skillnad.


Självklart ser jag ingen skillnad förutom direkt efter träningen när musklerna är svullna. Men man pallar ju fler rep.


DETTA ÄR SKITKUL! Och ni borde göra som mig !


Och glöm inte, detta är en livsstil!







Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-03-28 12:54:00

Töntigt :) Fy faaan säger jag bara! Jag ska med börja NU!

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-03-28 13:14:43

Namn uppskattas! Fegis ;)



Ja det är helt sjukt vad fel man åt !

Postat av: Jossan

Publicerad 2011-03-28 22:21:12

101 points, dom flyger iväg när man inte ha koll på vad man egentligen slänger i sig. Men när man väl börja räkna så ser man hur fel man åt och inte lustigt att man går upp på vågen. Men nu kan vi bara gå neråt ju =)

Postat av: Cissi

Publicerad 2011-03-29 11:50:39

Ja det är ju helt vansinnigt! =) Kommer aldrig att falla in i det spåret igen. Okej, om jag nu slutar med vv och att man har en svullodag varannan månad eller så, men inte varje helg som förut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela