Cezilija

Recept

Publicerad 2011-03-21 13:24:12 i Allmänt,

Jag gjorde min egen sallad till jobbet precis. Tycker resultatet blev kanon och passar bra ihop med varandra. Så här delar jag med mig av det för lite inspiration!

Detta är till en person.

10 cm gurka - grovt hackad
½ paprika     - grovt hackad
½ morot       - Riven
½ rödlök      - Fint hackad
½ melon      - grovt hackad

Stek 4 skivor salami (som du har på mackan) i en stekpanna utan smör och olja. Låt svalna/rinna av på ett papper.

3 msk keso mini naturell
1 msk pesto (på burk)

Hacka salamin lite slarvigt och blanda ner i salladen.

Keson och peston geggar du inte ihop utan lägger bredvid för sig.

Klar att servera!
Det var vad jag hade hemma, men passar ju bra som lunchlåda till jobbet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela