Cezilija

Vård- och omsorg

Publicerad 2011-03-16 11:51:08 i Allmänt,

Idag beställde jag böckerna inför nästa kurs som börjar om ca två veckor! (Rena rånet! Tur man har snälla föräldrar) Den kursen kommer jag att bli rena pluggnörden i två månader. Den innehåller även 4 veckors praktik.

Men det blir 2 prov och 4 inlämningsuppgifter.

Så jag är inte alls lika säker på att jag kan åka hem vid påsk. Antagligen inte. =(

Men skolan går före. Så jag får åka hem senare, eller får de helt enkelt komma upp hit. =)


Men nu blir det att plugga på provet som är i nästa vecka.

___________________________________________________________________

Förresten så tror jag inte vissa förstår riktigt vilket tempo denna kursen håller. Jag läser in en kurs som vanligtvis ligger på två-tre år - på bara ett år. Det finns knappt tid för något annat. Eller nej, det finns ingen tid för något annat.  Och distans innebär inte att "jag går hemma och slöar" - för det är som skolan,- fast hemma. Det är tom lite tuffare än att gå i skolan för det krävs en oerhörd självdisciplin och planering.

Vore som sagt tacksam om somliga kunde acceptera detta och sluta lägga näsan i blöt. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela