Cezilija

Vilodag

Publicerad 2011-03-30 12:11:26 i Allmänt,

Gjorde illa ryggen nåt fruktansvärt igår vid träningen. Just när jag tränade kände jag inget speciellt. Men några timmar senare sen så kunde jag knappt lägga mig ner i soffan utan o grina illa. Och när jag skulle upp ur soffan reste jag mig som om jag vore 85 år. Rikard gissade på en bristning i musklerna nere i svanken eller helt enkelt en överansträngning.

Jag tror det är en överansträngning, för jag svankade ryggen när jag tränade mage. Så all belastning las på svanken. Kunde ju knappt duscha igårkväll. När jag skulle skölja ur schampoot och lutade mig lätt bakåt så kändes det som en kniv i ryggen. =/

Rikard sa att det antagligen kommer kännas värre idag, men sen blir det bättre. Men idag känns det faktiskt bättre! Men det gör fortfarande ont när jag lutar mig bakåt. Så att sätta upp håret imorse i en hästsvans var ju inte direkt skönt.

Men det blir säkert bra om ett par dagar!

På tal om annat så börjar jag lära kattungarna att gå på lådan nu. Himla spännande med kattsand, den ena lille svarta katten började krafsa runt och äta sanden. (Fullt normalt). Är egentligen bara bra, för det sätter igång tarmsystemet på dom. Men ingen har ännu uträttat behov..

Tycker att mamman kan vara lite brysk mot de ibland! Det ser RIKTIGT otäckt ut, för hon bråttar ner dom, sparkar med bakbenen och biter de över strupen. (Där håller hon kvar tills de piper till). Men jag googlade direkt och det har med uppfostran att göra. Hon lär dom.

De börjar slåss mycket med varandra nu också, bits till de piper och river varandra. Men det är bara nyttigt för dom så jag låter de hållas.

Det värsta är ju när mamman står och lurar bakom sänggaveln, med ryckande rumpa och svans å så kommer en liten oskyldig 4-veckors unge runt hörnet och får den klumpen över sig! Som dessutom biter henne i halsen och sparkar med bakbenen..


//Cecilia


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela