Cezilija

Magkatarr

Publicerad 2011-10-06 15:22:47 i Allmänt,

Jahaja, det var ju bara det som fattades. Har de senaste 2-3 dagarna gått runt och haft oerhört ont i magen. Fast tittar man tillbaka de senaste veckorna/månaderna, så har jag ju haft en ganska så störande halsbränna. Fast för 2-3 dagar sen så började jag få kramper i ryggen. Kändes jättekonstigt, men jag tänkte bara att det antagligen berodde på min sjukt obekväma målar-ställning häromdagen när jag målade hyllan. Haha. Låg på rygg, vriden över till mage, och målade över huvet... ja ni fattar... inte ens en yoga-mästare hade rett ut det där... :)


Men det är som en slags hungerkänsla i magen. Ni vet, när man är så HUNGRIG att man mår illa. Då det gurglar till ordentligt i magen och man rapar... den känslan är det, fast jag rapar aldrig, utan däremot krampar det tag ordentligt ut i ryggen, håller i sig i ungefär 3-4 sekunder, sen släpper det igen.. Och innan den proceduren, så krampar det till i mellangärdet.. över magmunnen.


Fast jag ringde min egen privata sjukvårdsrågivare,.. Pappa. "Magkatarr" - sa han direkt. "Är det nåt jag kan, så är det problem med magen" - säger han. (Som själv haft magsår sen han var 17 år och började jobba skift)


Men jag ska köpa Losec, och efter det blir det att lugna ner sig. Det är mycket nu...

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela