Cezilija

Sportlife

Publicerad 2011-10-21 13:50:41 i Allmänt,

Första gången vi (jag) var på gymet igår efter inskrivningen. Gick väl sådär. Jag har noll kondition och styrka. Puschade mig inte tillräckligt heller för jag har ingen "ajaj"-träningsvärk idag. Bara lite öm. Kanske känns värre imorgon. Andra dagen brukar vara värst.

Men det var kul, och det är väl det som är huvudsaken. Är intresserad av att gå på ett body-pump pass. Men vill nog få in vanan liiiite innan jag bokar upp mig på - vad som hade varit för mig - döden.

Fast bara uppvärmningen igår kändes som döden för mig. Pulsen låg på 178/min. INTE BRA! Min maxpuls kan nog ligga på 195, men sen dör jag nog. Haha. Nej, skämt o sidå. Är det nåt man jobbar upp snabbt så är det konditionen i början. Rikard vill ju ha med mig på ett spinningpass - fast min reaktion var nog mer "Ä du klok eller?".

Det hade ju varit det bästa, men jag hade inte klarat det nu. Visst, man kör i sin egen takt så gått det går, men inte ens det orkar jag.

Herregud, för 5 år sen hade ett 90minuters pass varit som en piss i nilen för mig. Nu är det ett av målen. Haha.


På tisdag ska vi dit igen. Då är vi båda lediga.

/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela