Cezilija

Mackapären

Publicerad 2012-03-03 16:02:30 i ~Funderingar~,

Igår vid 10.00 så åkte jag och Kalle till Kungälv. Fick skjuts in till lasarettet för att koppla på det väntade EKG:et. Fick först ta ett viloekg som såg hur bra ut som helst. Fast det var lite annorlunda från det första, för det första mycket fler elektroder, och denna hade "sugproppar" istället för såna man klistrar på. Var ingen större skillnad känselmässigt förutom om man hade 7 st små "sugmärken" över kroppen sen. 2 st på bröstet, 4 på sidan och 1 nere på vristen.
Efter det så kopplade hon på det lilla EKGt som jag ska ha på mig över helgen. Var rädd över att det skulle vara stort och klumpigt, men detta var ungefär som att gå runt med en mp3 runt halsen. Så det fungerar hur bra som helst.
Den har 4 st "spår" av inspelningar. Vilket betyder, när jag känner att mitt hjärta börjar hoppa eller bete sig knasigt på annat vis så trycker jag på en knapp, och då "markerar" jag vart de ska ta en extra koll, plus att det spelar in under en stund. Spelar in gör det hela tiden, men jag bara "märker" EKG-remsan. Behöver jag fler spår än 4 st så raderar den "det minsta knaset" först.
Hitills har jag behövt trycka två gånger. Och så får man föra "dagbok" över vad man gjorde och vad klockan var, vilka symtom man hade etc.
Och känner den av nåt knasigt som kanske inte jag gör så spelar den in av sig självt.

 

Så ser den ut på ett ungefär. Dosan sitter fast i en elektrod som är placerad på bröstet. Sen löper en sladd som sitter på vänstra sidan.

 

 

 

Här är den placerad på sidan. Så man kunde ju glömma att sova på sin vänstersida inatt. :) Men det gör jag ädå aldrig. Men detta fungerar skitbra, märkte den knappt inatt. Väääldigt mjuk att ha på sig. Sladden runt nacken känner jag inte heller.

Däremot tejpen som elektroderna är fästa i... Den mellan brösten kliar nåt så in i helv!! Känns som om huden har vart sårig och behöver läka, så kliar det! Man bara MÅSTE klia, men man varken får eller i detta fallet, kan!

Men när jag ska duscha imorgon så får jag koppla bort det och guuuuud vad jag ska klia! Ska riktigt riva!! =)

 

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela