Cezilija

Så.

Publicerad 2013-08-28 19:41:22 i Allmänt,

Hade mitt tredje och sista besök hos tandläkaren idag. 
Det gick bra, fast jag hade en inflammation. För ungefär en vecka sedan så märkte jag att min tand började ila. Blev lite orolig, pga min pågående rotfyllning, men det blev i alla fall inte värre. Så jag stod ut den sista veckan. 

Tandläkaren körde ned ett av sina verktyg i tandköttet och det vällde fram blod. Men det var i alla fall inget fel på rotfyllningen, hoppas jag inte. 

Ena fyllningen når inte riktigt enda ner till rotspetsen, så blir det några framtida problem där så får jag en remiss in till kirurgen i Göteborg. Hoppas jag INTE att jag behöver!
 
 
Hände inget särskilt idag mer än att den där gummiduken (som en ballong) de lägger runt tanden och spänner över munnen blev så tätt ditsatt att jag inte fick någon luft. Blev lite panik där nån sekund eftersom sugen jag hade i munnen skapade ett slags vakuum och drog åt sig syret som var kvar i mina lungor. Otäck känsla. Men hon förstod var som hände och släppte taget. Haha. 
 
Det är lite panikkänsla när de sätter ett slags lock av gummi för munnen. Jag vet i alla fall att jag nu aldrig skulle gå med på att göra en rotfyllning samtidigt som jag är snorförkyld. Inte en chans. 
 
 
Annars händer det inget särskilt. I helgen har vi planer, men det får ni höra om någon annan gång. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela