Cezilija

Oopps

Publicerad 2013-03-20 20:24:47 i Allmänt,

Har ätit 300 kcal för lite idag. Vill helst inte äta sent på kvällen, men får nog bli en skål med yoggi sen. Åt precis upp en skål med kesella/hallon och keso. Trodde det skulle täcka upp för resten av kalorierna, men var inte ens i närheten. 

Om ni inte har provat kesella/hallon med keso så är det skitgott! Smakar som ris a´la malta. :)
Men då är det ju en fördel om man är glad för keso. 
 
300 kcal är inte speciellt mycket, men äter jag inte mina kalorier så hamnar kroppen på svält, och det är fel fel fel! Personer som tror de blir smala för att de skippar måltider gör bara att de blir tjockare när de väl äter. Kroppen ställer in sig på att spara all energi den kommer åt när den svälter. Så när du väl äter så drar kroppen åt sig allt. Därav - du går inte ned i vikt. Inte på rätt sätt iaf. Klart du går ned i vikt - tillslut - men upp lika fort du börjar äta igen, OCH mer därtill. 
 
 
Kommer ihåg så väl när jag jobbade på aero-spray och våra frukost/fika/lunch-raster. Första rasten åt jag min frukost, andra rasten ingenting (märkte redan då att jag började lägga på mig, så ville undvika onödigt ätande) var såklart vrålhungrig vid lunch och åt lunchen med god aptit. Och vågen stod stilla.. sen gick det uppåt..stod stilla osv. 
Tills jag på mellanrasten började äta en banan. (Fattade inte det då, jag var bara för hungrig att klara mig fram till lunchen, var ju grymt hungrig varje dag).. 
 
Och Vips!.. Jag gick ned i vikt. :) Gäller att hålla igång kroppen med förbränning.
 
 
 
Äter du inte går kroppen ned på sparlåga och lagrar istället.
 
 
 
 
Förresten har R också gått ned i vikt. Såg det innan idag, och även hans arbetskamrater har lagt märke till det. Han har inte sett det själv, men jag såg det i hans ansikte. :)
Fast 4 spinningpass i veckan borde väl sätta sina spår.. ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela