Cezilija

Sista gången gillt!!

Publicerad 2013-03-15 12:42:55 i , ~Livsstil~,

 
 
 
 
Ja,.. för det är ju långt över tredje försöket! Är antagligen skyldig pappa runt en miljon. Känns som jag väger det också. Kanske rentav ser ut som det med? Att jag gått upp i vikt är knappast ingen hemlighet. Jag kände tillslut att jag inte vill vara denna tjejen. Jag har ju i alla år alltid haft problem med vikten, fast enda skillnaden var då att jag ville gå upp i vikt. Mådde inte alls bra av att vara så smal som jag var. Såren på höfterna talade sitt tydliga språk. Men idag är det en annan visa. Höftbenen lyser med sin frånvaro. :)

Men jag har redan kört igång. Jag erkänner att jag inte har tillräckligt stark karaktär för att börja/sluta med allt på en och samma gång. (Äta, träna, sluta med socker). Utan jag har nu, först och främst, lagt av med socker. Den stora boven i dramat. Och sen äter jag bra. Inte alls svårt så länge man vet vad man ska undvika. Och det som är så bra med ViktVäktarna är att man äter precis som man gjorde innan, fast med bättre alternativ. Sen får jag ta nästa steg, med träning. Har en crosstrainer där uppe som jag ska börja använda mer regelbundet. Men jag stressar inte.. då blir det antagligen pannkaka av alltihop.
 
Men hitills känns det bra. Hade en fruktansvärd huvudvärk i tisdagskväll bara. Sockerbehovet? Jag har sällan ont i huvudet nämnligen. Mr kom igår hem med en stor cola och nötter, men då åkte  han på en smärre "utskällning" från min sida. :)

Det är ju lättare om man kör båda två. 

 
 
Men ni får hålla era tummar! Kommer antagligen ta några månader...

Men vem vet.. om ett år kanske jag ser ut såhär igen.... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela