Cezilija

Snart 1 vecka

Publicerad 2013-03-16 12:02:36 i , ~Livsstil~,

Idag är det lördag, och det innebär snart en vecka på "diet". Har bävat inför helgen hela veckan, för det har under så lång tid varit vår svullodag. Fast många gånger har det blivit både lördag, söndag och måndag för vi kränger ju inte i oss allt godis på samma dag. (Shit!)

Rikard får gärna köpa hem nåt godis till sig. Så länge han inte gör det i veckorna, då blir jag irriterad. Fick ett spel på honom härom dagen, men det berodde antagligen mest på att jag var inne på mina första dagar, och tålde absolut ingenting. 

För första gången så kom han hem med en hel påse bullar. Då klenade jag ur och åt två stycken. Kändes inte alls bra efteråt. 

Men två dagar senare kom han hem med pepsi max och ½ kg cashewnötter. Det var då mitt frispel löpte amok. :) Och nej.., jag är ingen bitch. Jag vill bara ha hjälp av honom för att klara detta. Det känns viktigt för mig.
 
 
Men nu känns det bättre för mitt sockerbehov är så gott som borta. 
 
Han får gärna köpa godis, inom rimliga gränser såklart. Men han tränar ju mycket mer än mig. Två handbollsträningar + match, sen tränar han även damlaget (vet inte om han springer..?).. Och så även 4 spinningpass i veckan (RPM). (Träning inför sin Vätternrunda som har kör för tredje gången!).. Stolt!!! 
 
 
Imorse så slängde jag på mig ett par leggings och linne. Drog upp tröjan och frågade Rikard om han ser nån skillnad. Han är alltid rått ärlig och kan säga "Öh nej ..haha..tjockis". Men nu sa han "Jaa-a.. lite skillnad är det". 
 
YES!!! Det kändes skitbra! =D 
 
Men denna gången är allt mycket lättare. De andra gångerna jag har försökt, så har det alltid gått käpprätt åt...... 
Eftersom OM man åt en bulle.. så tänkte man.. "Jaha, då var denna dagen förstörd, då kan jag lika väl äta en halv princesstårta och kränga en hel pizza!"... 


Men dom tankarna är borta.. jag ser fram emot vår utflykt imorgon till Alingsås, då ska jag unna mig nåt litet. =)


Förresten når jag mitt mål om 27 veckor, sååå.. lite pepp skadar inte. Haha! :) Då kommer jag väga 60 kg! DRÖM!!!!! 
 
 
 
 
 
Förresten... denna gången är från då jag försökte sist... 
Kolla in magen så platt den blev! Och då hade jag bara hållt på i 2 veckor.... =) 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela