Cezilija

Snart 2 veckor

Publicerad 2013-03-22 12:33:41 i ~Livsstil~,

Det har snart gått två veckor. Ungefär vid denna tiden förra gången, så gav jag upp. Eller.. det var inte så att jag bara "Nä, nu SKITER jag i detta!" - utan det kom smygandes. En fika där, en godisbit där, grädde i såsen där.. osv. Och tillslut var ens motivation borta.  Men jag brukar ställa mig själv frågan, vad vann jag på denna tiden? För att, hade jag bara fortsatt för ett år sedan så hade jag varit smal och vältränad idag. Men istället blev det helgmys med pizza och godis. Så det enda jag "vann" var ett par kilo och ännu mer ångest. Grattis till mig! 
För jag minns det så väl. Vi hade varit på Rikards brors kalas, och jag åt en bit tårta, och senare på kvällen när jag och Rikard låg hemma i soffan så kom sockersuget på posten. Och då tänkte man "Äsh, jag åt ju en bit tårta idag, då är denna dagen redan körd, så vi köper en påse godis till filmen". Och på den vägen var det...

 
 
Men bara att jag skriver om detta i bloggen, sätter en oerhörd presss på mig att lyckas. Ni anar inte vilken motivation bara detta ger. Och självklart kommer jag unna mig en tårtbit på kalaset även denna gång. Men sen får det vara bra. 

Men för att öka pressen på mig själv ytterligare så kommer jag lägga ut bilder på mig. Tog den imorse. Ni ser ju inte skillnaden, men det gör jag. Såå.. here we go!!
 
 
 
 
Nu har det ju inte hänt supermycket sen jag började, men jepp, där är min tjockismage. :)
 
 
 
Och såhär såg jag ut för 7½ år sedan! Och detta är då målet... och att sen stanna där. :)
 
 
 
 
 
Har en bit kvar som ni ser, men det här ökade ju pressen nåt kopiöst. :) 

 
Ha en bra helg! 

Kommentarer

Postat av: Anna C

Publicerad 2013-03-22 16:10:48

Nu har jag hittat tillbaka till din blogg igen. Ska bli kul att följa din kamp mot kilona o bättre form. Min mage är betydligt värre än din kan jag säga men jag förstår att du gärna ser ut som den gamla bilden! Så skulle jag också vilja se ut ;) Kämpa på så är jag säker på att du når målet! Heja heja!

Svar: Vad kul att du har hittat hit igen! Ja nu jäklar ska jag bli av med dessa kilona. De biter sig fast rätt rejält. :) Men lagom till sommaren är man i alla fall halvvägs. :) Lycka till du också! :)
Cezilija

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cezilija

27 år och rakt igenom en äkta Blekingska! Flyttade upp till Västkusten pga den starka kärleken! Bor i en villa i Skepplanda ihop med min sambo Rikard och våra små katter Keyser och Knorris!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela